C. Études sur Charles DICKENS :

  1. CHASE Karen, Eros and Psyche, the Representation of Personality in Charlotte Brontë, Charles Dickens, George Eliot, London, Methuen, 1984, 213 p.
  2. DYSON A.E., dir., Dickens, Bleak House, London, Macmillan, 1969 (Casebook Series), 284 p.
  3. JACOBSON Wendy, The Companion to “The Mystery of Edwin Drood”, London, Allen and Unwin, 1986.
  4. MONOD Sylvère, Dickens romancier, Paris, Hachette, 1953, 520 p. (voir surtout la quatrième partie, « La Dispersion », pp. 349-470).
  5. COLUMBUS Claudette Kemper, « The (Un)Lettered Ensemble: What Charley Does Not Learn About Writing in Bleak House », Studies in English Literature, vol. 4, 1988, pp. 609-623.
  6. HOLLINGTON Michael, « “To the Droodstone,” or from The Moonstone to Edwin Drood via No Thoroughfare », QWERTY, numéro 5, octobre 1995, pp. 141-149.
  7. MILLER John Hillis, « Introduction », in DICKENS Charles, Bleak House, Harmondsworth, Penguin Classics, 1985, pp. 11-34.
  8. THOMS Peter, « “The Narrow Track of Blood”: detection and Storytelling in Bleak House », Nineteenth-Century literature, vol. 50, numéro 2, septembre 1995, pp. 147-167.