3. Articles

  1. AMELIO (d’) Nadia « The way up and the way down : W. Golding’s Darkness Visible and P. White’s Voss », Études britanniques Contemporaines n°4, Montpellier : Presses universitaires de Montpellier, 1994, pp. 61-73.
  2. ASHCROFT W. D., « More than one Horizon », in Shepherd Ron et Singh Kirpal (éds.), Patrick White: A Critical Symposium, Bedford Park, S. A. : Centre for Research in the New Literatures in English, 1978, 142 p, pp. 123-134.
  3. BEN-BASSAT Hedda, « Marginal Existence and Communal Consensus in The Scarlett Letter and A Fringe of Leaves », The Comparatist, May 1994, vol. 18, pp. 52-70.
  4. BRADY Veronica,
    « In My End is My Beginning : Laura as Heroine of Voss », Southerly, March 1975, n°1, pp. 16-32.
    « A Fringe of Leaves : Civilisation by the Skin of Our Own Teeth », Southerly, June 1977, n°2, pp. 123-140.
    « The Novelist and the New World: Patrick White’s Voss », TSLL, vol. 21, n°2, Summer 1979, (USA : University of Texas Press), pp. 169-170.
    « The Novelist and the Reign of Necessity : Patrick White and Simone Weil » (©1978, A Critical Symposium), in Wolfe (éd.), Critical Essays on Patrick White, Boston, Mass. : G. K. Hall, 1990, 323 p, pp. 235-243.
    « A Properly Appointed Humanism: Australian Culture and the Aborigenes in Patrick White’s A Fringe of Leaves » (©1983, Westerly), in Wolfe (éd.), Critical Essays on Patrick White, Boston, Mass. : G. K. Hall, 1990, 323 p, pp. 164-174.
  5. BROWN Ruth, « Patrick White and Australia as Terra Nullius » in Gray Martin (éd.), Patrick White, Life and Writings, Five Essays, University of Sterling : Centre of Commonwealth Studies, Occasional Paper Number 2, octobre 1991, 89 p., pp. 3-21.
  6. BURNS David Robert, « Patrick White, The Change in the Literary Landscape, The Earlier Novels », « Patrick White, The Major Works », « Patrick White, A View of the More Recent Work », in The Directions of Australian Fiction 1920-1974, Melbourne : Cassell Australia Limited, 1975, 276 p, pp. 157-205.
  7. CHELLAPAN K., « The Romantic and Mystic Elements in Voss and A Fringe of Leaves », Journal of Australian Literature, vol. 1, n°1, June 1990, pp. 35-42.
  8. COLMER John, « The Quest Motif in Patrick White », Review of National Literatures, « Australia»  11 (1982) USA, pp. 192-210.
  9. COTTER Michael, « The Function of Imagery in Patrick White’s Novels », in Shepherd R. et Singh K. (éds.), Patrick White: A Critical Symposium, Bedford Park, S. A. : Centre for Research in the New Literatures in English, Flinders University of South Australia, 1978, 142 p, pp. 17-27.
  10. CZELL Sylvia, « Themes and Imagery in Voss and Riders in the Chariot », ALS 1 (1964), pp. 180-195.
  11. DURIX Jean-Pierre,
    « Les éléments naturels dans Voss de Patrick White », Actes du Congrès de Tours, 1977, inLinguistique, civilisation, littérature, Paris : Didier, 1980, 294 p, pp. 144-151.
    « Masks and Travesties : The Twyborn Affair by Patrick White », in Fabre M. (éd.), TREMA 6 : Australian Literature Today/ Littérature australienne d’aujourd’hui, Paris : Publication annuelle de l’U.E.R. des Pays Anglophones de l’Université de Paris III, 1980, pp. 39-49.
    « The Scalpel Eye : Patrick White’s The Vivisector », inThe Writer Written. The Artist and Creation in the New Literatures in English, Wesport, Conn. : Greenwood Press, 1987, pp. 63-86.
  12. DURR-CHAMLEY Monique, « Vers une étude de Voss : quelques jalons », Études anglaises, n°4, octobre/décembre 1976, pp. 561-571.
  13. EDGECOMBE Rodney S.,
    « Patrick White’s Style Again », Antipodes, Nov. 1987, vol. 1, n°2, pp. 83-87.
    « The Weeds and Gardens in Riders in the Chariot », Antipodes, Brooklyn, NY, juin 1992, vol. 6, n°2, pp. 25-31.
    « Patrick White’s Voss and The Quest for Corvo : A Note », The Journal of Commonwealth Literature, vol. 35, n°2, 2000, pp. 139-143.
  14. EWANS Michael, « Voss: White, Malouf, Meale », Meanjin 48.3, 1989, pp. 512-525.
  15. GAREBIAN Keith, « The Desert and the Garden: The Theme of Completeness in Voss », Modern Fiction Studies, vol. 22, n°4, hiver, 1976-1977, pp. 557-569.
  16. GILBERT Helen M., « The Prison and the Font: An Essay on Patrick White’s A Fringe of Leaves », Kunapipi, vol. 11, n°2, 1989, pp. 17-22.
  17. GROSMAN Meta, « Patrick White’s Voss: An Attempt at Interpretation », in JURAK Mirko (éd.) Australian Papers: Yugoslavia, Europe and Australia, Ljubljana, Yugoslavia, 1983, pp. 263-269.
  18. HANSSON Karin, « The Terrible Nostalgia of the Desert Landscapes » : Reflections on Patrick White’s Australia from a European Point of View », in JURAK Mirko (éd.) Australian Papers : Yugoslavia, Europe and Australia, Ljubljana, Yugoslavia, 1983, pp. 255-262.
  19. HARRIES Lyndon, « The Peculiar Gifts of Patrick White », Contemporary Literature, 1978, vol. 19, n°4, pp. 459-471.
  20. HESELTINE Harry, « Patrick White’s Style », in Wolfe (éd.), Critical Essays on Patrick White, Boston, Mass. : G. K. Hall, 1990, 323 p, pp. 198-210.
  21. KIERNAN Brian, « The Novelist and the Modern World » inMcLaren John, Prophet from the Desert, Critical Essays on Patrick White, Melbourne : Redhill Press, 1995, 148 p., pp. 1-23.
  22. LAIGLE Geneviève,
    « L’oeuvre ‘picturale’ de Patrick White », Commonwealth Essays and Studies, vol. 8, n°1, automne 1985, pp. 107-116.
    « La symbolique de l’arbre dans l’oeuvre romanesque de Patrick White », Études anglaises, n°3, juillet/septembre, 1994, pp. 295-306.
    « The Reality of Illusion and the Illusion of Reality », Commonwealth Essays and Studies, vol. 16, n°1, automne 1993, pp. 77-88.
    « Patrick White et le corps humain », Études anglaises, n°3, juillet/septembre 1985, pp. 266-276.
  23. MACAINSH Noel, « Voss and his Communications–A Structural Contrast», ALS 10, 1982, pp. 437-447.
  24. MACKENZIE Manfred, « Tradition and Patrick White’s Individual Talent» , TSLL 20.2 , Summer 1979, USA, pp. 147-168.
  25. MAES-JELINEK Hena, « Fictional Breakthrough and the Unveiling of ‘unspeakable rites’ in Patrick White’s A Fringe of Leaves and Wilson Harris’s Yurokon », Kunapipi, vol. 2, n°2, 1980, pp. 33-43.
  26. MATHER Rodney, « Patrick White and Lawrence: A Contrast », Critical Review (Melbourne), 13, 1970, pp. 34-50.
  27. McAULEY James, « The Gothic Splendours : Patrick White’s Voss », in Wilkes G. A. (éd.), Ten Essays on Patrick White, Sydney : Angus and Robertson Publishers, 1970, 181 p, pp. 34-46.
  28. MITCHELL Adrian, « Eventually, White’s Language : Words and more than Words » in Shepherd Ron et Singh Kirpal (éds.), Patrick White: A Critical Symposium, Bedford Park, S. A. : Centre for Research in the New Literatures in English, 1978, 142 p, pp. 5-16.
  29. NEWMAN Joan, « The Significance of Christian Myth Structure in Voss », in McLAREN John (éd.), Prophet from the Desert, Critical Essays on Patrick White, Melbourne : Redhill Press, 1995, 148 p, pp. 106-117.
  30. PAOLINI Shirley, « Desert Metaphors and Self-Enlightenment in Patrick White’s Voss» , Antipodes, 1990, 4:2, pp. 87-91.
  31. RAO P. Ramachandra, « The Self Explored: Patrick White’s Voss and Malcolm Lowry’s Under the Volcano » in Srivastava Avadhesh K. (éd.), Alien Voice: Perspectives on Commonwealth Literatures, Lucknow, India : Print House, 1981, 243 p, pp. 147-157.
  32. ROBINSON Jeffrey, « The Aboriginal Enigma : Heart of Darkness, Voss and Palace of the Peacock », The Journal of Commonwealth Literature, vol. 20, n°1, 1985, pp. 148-155.
  33. SCHEICK William J., « The Gothic Grace and Rainbow Aesthetic of Patrick White’s Fiction : An Introduction », Texas Studies in Literature and Language, vol. 21, n°2, Summer 1979, pp. 130-146.
  34. SCHAFFER Kay, « Australian Mythologies : The Elisa Fraser Story and Constructions of the Feminine in Patrick White’s A Fringe of Leaves and Sydney Nolan’s ‘Eliza Fraser’ Paintings », Kunapipi, vol. 11, n°2, 1989, pp. 1-15.
  35. TACEY David, « A Search for a New Ethic », in McLAREN John (éd.), Prophet from the Desert, Critical Essays on Patrick White, Melbourne : Redhill Press, 1995, 148 p, pp. 63-72.
  36. TEYSSANDIER Hubert,
    « Le voyage et la quête dans Voss de Patrick White» , in La Cassagnère Christian (éd.) Le Voyage Romantique et ses réécritures, Faculté des lettres et Sciences humaines de l’Université de Clermont-Ferrand II : Centre du romantisme anglais, 1987, pp. 271-287.
    « L’apocalypse et le nouvel Eden dans Riders in the Chariot de Patrick White », in Ellrodt Robert et Brugière Bernard (éd.) Age d’or et apocalypse, Paris : Publications de la Sorbonne, 1986, 364 p., pp. 319-333.
    « Cultural Interweavings in Patrick White’s Voss », EBC, n°8, décembre 1995, pp. 67-75.
  37. TEYSSANDIER Léone, « The Eye of the Storm de Patrick White : Mise en miroir de King Lear », Polysèmes : Arts et Littératures 2, 1989, pp. 91-121.
  38. WALSH William, « Fiction As Metaphor : the Novels of Patrick White », The Sewanee Review, vol. 82, n°2, avril-juin 1974, pp. 197-211.
  39. WETHERELL Rodney, « David Mercer : Interview on a Film Script of Voss », ALS vol. 8, n°4, octobre 1978, pp. 396-425.
  40. WILKES G. A., « A Reading of Patrick White’s Voss », in Wilkes G. A. (éd.) Ten Essays on Patrick White, Sydney : Angus and Robertson Publishers, 1970, 181 p, pp. 127-144.
  41. WILKINSON Nick, « The Novel and a Vision of the Land », in C. D. Narasimhaiah (éd.), Awakened Conscience: Studies in Commonwealth Literature, New Delhi : Sterling, 1978, 450 p, pp. 185-194.
  42. WILLIAMS Mark, « Containing Continents : The Moralized Landscapes of Conrad, Greene, White and Harris », in Avadhesh SRIVASTAVA (éd.), Alien Voice : Perspectives on Commonwealth Literatures, 1981, pp. 147-157.