B

  1. Baddeley, A. (1992). La mémoire humaine, théorie et pratique. Grenoble : Presses Universitaires de Grenoble.
  2. Ballstaedt, S.P., Mandl, H. (1985). Diagnosis of knowledge structures in text learning. Forschungsberichte, 37, 1-54.
  3. Baudet, S. (1990). Représentations cognitives d’état, d’événement et d’action. In J. François & G. Denhière (Eds.), Cognition et Langage. Les types de prédications en sémantique linguistique et psychologique. Langages, 100, 45-64.
  4. Baudet, S., Denhière, G. (1991). Mental models and acquisition of knowledge from text : Representation and acquisition of functional systems. In G. Denhière, & J.P. Rossi (Eds.), Text and text processing, Amsterdam, North-Holland, 79, 155-188.
  5. Bétrancourt, M. (1996). Facteurs spatiaux et temporels dans le traitement cognitif des complexes texte-figure. Thèse de Doctorat de l’Institut National Polytechnique de Grenoble, Mention Sciences Cognitives.
  6. Birkmire, D.P. (1985). Text processing : the influence of text structure, background knowledge, and purpose. Reading Research Quarterly, 20, 314-326.
  7. Black, J.B., & Bower, G.H. (1980). Story understanding as problem solving. Poetics, 9, 223-250.
  8. Bonnet, C. (1986). Manuel pratique de psychophysique. Paris : A. Colin.
  9. Bower, G.H., Black, J.B., & Turner, T.J. (1979). Scripts in memory for texts. Cognitive Psychology, 11, 177-220.
  10. Bransford, J.D., Barclay, J.R., & Franks, J.J. (1972). Sentence memory : A constructive versus interpretive approach. Cognitive Psychology, 3, 193-209.
  11. Britton, B.K., & Gulgoz, S. (1991). Using Kintsch’s model to improve instructional text : Effects of inference calls on recall and cognitive structures. Journal of Educational Psychology, 83, 329-345.
  12. Brouillet, D. (1994). Modèle de situation et pertinence du contenu dans la mémorisation d’un texte. Bulletin de Psychologie, XLIX(426), 617-624.