T

  1. Tapiero, I. (1991). Acquisition et transfert de connaissances à l’aide de textes: Influence des connaissances initiales. Psychologie Française, 36(2), 177-186.
  2. Tapiero, I. (1992). Traitement cognitif du texte narratif et expositif et connexionnisme : Expérimentations et simulations, Thèse de doctorat de Psychologie, Université de Paris VIII.
  3. Tapiero, I. & Denhière, G. (1997). Contribution des différents niveaux de représentation à l’élaboration de la représentation finale : Expérimentations et simulations. Revue Internationale de Systémique, 11(1), 69-93.
  4. Tapiero, I. & Otéro, J. (1999). Distinguishing between textbase and situation model in the processing of inconsistent information : Elaboration versus tagging. In H. van Oostendorp & S. Goldman (Eds.), The construction of mental representation during reading. Mahwah, NJ : Erlbaum.
  5. Tapiero, I. & Otéro, J. (2002). Situation models as retrieval structures : Effects on the global of science texts. In J. Otero, J.A. Leon, & A.C. Graesser (Eds.), The psychology of science text comprehension. Mahwah, NJ : Lawrence Erlbaum Associates. 
  6. Tapiero, I., Poitrenaud, S., Denhière, G. (1988). Individualized acquisition of knowledge with the computer: questioning and learning guided by the structure of knowledge, European Journal of Psychology of Education, 3(2), 235-257.
  7. Tardieu, H., Ehrlich, M.F., & Gyselinck, V. (1992). Levels of representation and domain-Specific knowledge in comprehension of scientific texts. Language and Cognitive Processes, 7, (3/4), 335-351.
  8. Tijus, C., & Moulin, (1997). L’assignation de significations étudiées à partir de textes d’histoires drôles. L’année Psychologique, 97, 33-75.
  9. Trabasso, T., & Magliano, J.P. (1996). Conscious understanding during comprehension. Discourse Processes, 21, 255-287.
  10. Trabasso, T., Secco, T., van den Broek, P. (1984). Causal cohesion and story coherence. In H. Mandl, N.L. Stein, & T. Trabasso (Eds.), Learning and Comprehension of Text. Hillsdale, NJ : Lawrence Elrbaum Associates.
  11. Trabasso, T. & van den Broek, P. (1985). Causal thinking and the representation of narrative events. Journal of Memory and Language, 24, 612-630.