Articles portant sur une œuvre autre que Under the Volcano

  1. Benham, David. « Lowry’s Purgatory : Versions of “Lunar Caustic” », Malcolm Lowry : The Man and His Work, ed. George Woodcock (1971), pp. 56-65.
  2. Binns, Ronald. « Lowry’s Anatomy of Melancholy », Canadian Literature 64 (printemps 1975), pp. 8-23. (Consacré à Ultramarine).
  3. Duplay, Mathieu. « Entre réel et écriture : le paysage de la frontière dans “The Forest Path to the Spring” de Malcolm Lowry », Cahiers Charles V, 25 (1998), pp. 167-185.
  4. Durand, Régis. « « The Forest Path to the Spring » (Malcolm Lowry) : événements d’espace », Recherches Anglaises et Nord-Américaines (RANAM) 16 (1983), pp. 121-130.
  5. Durrant, Geoffrey. « Death in Life : Neo-Platonic Elements in “Through the Panama” », Malcolm Lowry : The Man and His Work, ed. George Woodcock (1971), pp. 42-55.
  6. Grace, Sherrill E. « “A Sound of Singing” : Polyphony and Narrative Decentring in Malcolm Lowry’s Hear us O Lord », Modes of Narrative : Approaches to American, Canadian and British Fiction, Presented to Helmut Bonheim, eds. Reingard M. Nischik et Barbara Korte. Würzburg : Königshausen und Neunmann, (1990), pp. 129-140.
  7. Grace, Sherrill. « ‘A Strange Assembly of Apparently Incongruous Parts’: Intertextuality in Malcolm Lowry’s ‘Through the Panama’ », Apparently Incongruous Parts : The Worlds of Malcolm Lowry, ed. Paul Tiessen (1990), pp. 187-228.
  8. Kilgallin, Anthony R. « The Long Voyage Home : October Ferry to Gabriola », Malcolm Lowry : The Man and His Work, ed. George Woodcock (1971), pp. 78-87.
  9. Maisonnat, Claude. « “Through the Panama” : The Missing Text and the Poetics of the Slippage », L’Époque Conradienne 26, (2000), pp. 163-175.
  10. Rankin, Elizabeth D. « Writer as Metaphor in Malcolm Lowry’s Dark As the Grave », Twentieth Century Literature 28.3 (automne 1982), pp. 319-334.
  11. Wainwright, J. A. « The Book ‘Being Written’ : Art and Life in Dark as the Grave Wherein My Friend Is Laid », Dalhousie Review 59 (printemps1979), pp. 82-104.
  12. Woodcock, George. « Art as the Writer’s Mirror : Literary Solipsism in “Dark as the Grave” », Malcolm Lowry : The Man and His Work, ed. George Woodcock (1971), pp. 66-70.